Een Luide Uitlaat Dempen?

Uitlaatsystemen voor voertuigen bestaan niet om het motorgeluid te dempen. Ze bieden de inzittenden veiligheid door potentieel dodelijke gassen weg te leiden uit het bestuurderscompartiment. Dus als uw uitlaat luid is, of luider wordt, moet u deze om meer dan 1 reden nu repareren. We zullen u informeren hoe u het probleem kunt lokaliseren en hoe u het kunt oplossen.

En natuurlijk zul je staat Uitlaatgeluiden Wetten vinden waar je waarschijnlijk niet mee te maken wilt hebben. Ga naar SEMA Action Network>Bronnen voor een lijst met wetten.

Veelvoorkomende Oorzaken Van Luide Uitlaatgassen

Uitlaatgeluid komt niet uit de uitlaatpijpen. Uw uitlaatsysteem werkt vanaf de motor (uitlaatspruitstuk) in de uitlaatpijpen (die normaal gesproken onder de achterbumper uitsteken). In een Smart-auto is het waarschijnlijk ongeveer 4; bij een F150 kan het 20 lang worden. Alle voertuigen hebben ongeveer dezelfde componenten in het systeem, ongeacht de lengte.

Breid Uw Uitlaat Het Uitlaatsysteem Uit

Tenzij het duidelijk is waar het geluid vandaan komt, moet u het uitgebreide systeem bekijken. Misschien vindt u meer dan 1 probleem. Dit kan een luister-, kijk- en textuurprocedure zijn. (Zorg ervoor dat je het textuurgedeelte doet als de auto koud is. Uitlaatsystemen kunnen erg heet zijn. Als je 200 mijl rijdt en je uitlaatpijp vastpakt, kun je de rest van je leven vingerafdrukvrij maken.)

  • Spruitstuk . Terwijl het voertuig loopt en de kap beschikbaar is (samen met de stereo uit), luister je in de buurt van het oppervlak van het spruitstuk. Een ritmisch tikkend geluid kan duiden op een defecte pakking of een gebarsten spruitstuk. (Het kan ook een teken zijn van kloppen van de motor of geluid van de hefinrichting. Als u niet helemaal zeker bent van de oorsprong, moet u er een deskundige naar laten kijken.) Tijdens het rijden hoort u ook veel meer geluid uit de motorruimte komen sinds het uitlaatsysteem leidt niet al het geluid uit de uitlaat.
  • Inline pakking . Als u een tikkend geluid hoort, maar het lijkt verder in de lijn te liggen, zal het waarschijnlijk een inline-pakking zijn die lekt, meestal de pakking bij de aansluiting van het spruitstuk en de uitlaatpijp.
  • Onderdeel lekt . Om de rest van de machine te controleren, moet u onder het voertuig kruipen. Op blokken of hellingen, in de speeltuin, noodrem aan, sleutels in je zak. (Ik ken waarschijnlijk de methode om anaal te beveiligen, maar ik kwam heel dicht bij een voertuig dat op me viel door haast en stom.) Ga op zoek naar duidelijke gaten, scheuren, overmatige roestvlekken, zwarte olieachtige vlekken. Deze bevinden zich waarschijnlijk aan de onderkant van de pijp, en sommige beginnen aan de zijkanten te reiken. (Motor- en uitlaatresten hebben de neiging om langs de bodem te lopen.) Neem een staalborstel mee om elk mogelijk uitziend plekje schoon te maken, zodat u het beter kunt zien en voelen.
  • Geluiddemper . Geluiddempers beginnen vrij vaak te roesten, of krijgen gaten erin. Dit verschijnt normaal gesproken op de vloer bij de kofferbak, waar residu en vocht zich ophopen. Soms ziet uw uitlaatdemper er zwanger uit omdat deze is uitgezet omdat het stopcontact verstopt raakt. In beide gevallen moet het worden vervangen.
  • Katalysator. Deze roesten zelden aan de buitenkant, maar zullen overmatig geluid gaan maken als het interieuronderdeel kapot gaat en begint te rammelen. Als dit gebeurt, moet het worden vervangen.

Om te controleren wat u denkt te hebben gevonden, plakt u de stofzuigerslang van uw winkel aan uw staartbuis (samen met de auto eraf), draait u deze achteruit om te blazen en spant u de uitlaat. Als er gaten, scheuren of defecte pakkingen zijn, moet u lucht kunnen voelen ontsnappen. Je kunt ook afwasmiddel op verdachte plekken sproeien en op luchtbellen letten.

Opmerking: als u zich niet op uw gemak voelt om uw eigen beoordeling te doen, bieden sommige uitlaatdemperwinkels u een gratis visuele inspectie aan.

6 Reparaties Aan Uitlaatgeluiden

Zodra u de oorzaak van het geluid weet, is het tijd om het te repareren.

1) Beschadigde pakkingen

Gebroken of beschadigde pakkingen zorgen ervoor dat uitlaatgassen en geluid in het systeem kunnen ontsnappen. Het vervangen van pakkingen lost beide problemen op en verbetert de prestaties van het voertuig.

Spruitstukpakking:

Het vervangen van de spruitstukpakking is waarschijnlijk het minste plezier dat je dit weekend hebt. Zorg voor veel Liquid Wrench kruipolie en een dopsleutelset met breekijzer. Spruitstukken hebben in de loop der jaren veel warmte verbruikt, waardoor ze vaak moeilijk te verwijderen zijn, zelfs als u geen bouten breekt. Je zult veel YouTube-video’s ontdekken die het vervangen van spruitstukpakkingen laten zien, veel van deze auto- of motorspecifieke. U wilt ook uw gebruikershandleidingpapier of onlinehandig.

De pakkingen zelf zijn niet erg duur. De bezetting is gewoon arbeidsintensief en tijdrovend maar als je het zelf kunt doen, scheelt je aardig wat geld in winkelkosten. (Tenzij er iets belangrijks misgaat, zoals een afgebroken bout die een Easy Out nodig heeft om te verwijderen. Dan kost het alleen meer tijd)

Inline pakkingen

Er zijn er waarschijnlijk minstens 2 in uw uitlaatsysteem, een waarbij de pijp aan het spruitstuk is bevestigd en een achter de katalysator. (Voor dubbele uitlaatsystemen zijn er twee keer zoveel.) Als u er een ontdekt die geluid en gassen lekt, vervang deze dan door een nieuwe uitlaatpijpflenspakking. (Of u kunt een siliconen pakkingmaker voor hoge temperaturen gebruiken.) Zorg er bij het uitkiezen van de bouten en moeren voor dat u een blikje Liquid Wrench bij de hand heeft, aangezien de kans groot is dat ze door de uitlaatwarmte bijna onmogelijk te verwijderen zijn. Misschien wilt u ook een hardwareset voor het uitlaatspruitstuk aanschaffen (mooie titel voor 2 bouten en twee moeren) en deze gewoon vervangen.

Opmerking # 1: Ik heb zowel pakkingen als Silicone Gasket Maker gebruikt. Ik vind ze allebei leuk. De siliconen zullen hoogstwaarschijnlijk 2 of 3 verbindingen maken, daarom is het minder duur. Moet alleen wat preciezer zijn.

Opmerking #2: Als ik één pakking had verwaarloosd, zou ik ze waarschijnlijk allemaal vervangen. Alles is precies hetzelfde tijdperk, en had precies hetzelfde gebruik. Waarom het risico nemen om het over een maand of twee opnieuw te moeten doen?

2) Patch De Lekkende Componenten

2 Patch de lekkende componenten

Als je een gat of scheur in de leiding hebt gevonden, dan zijn hier 3 keuzes en hun toepassingen. Volg de instructies van de fabrikant om het beste resultaat te krijgen. Ze hebben allemaal een paar uur nodig om uit te harden, hoewel sommige warmte nodig hebben om volledig uit te harden.

Let op: Geen van deze producten werkt op roest. Zorg er dus voor dat u een staalborstel gebruikt om het onderdeel dat u repareert schoon te maken. Glanzend is het beste.

  • Grotere gaten en grotere scheuren. Yale Uitlaat Cement
  • Elk gat of barst (binnen redelijke grenzen. Als het gat groter is dan een kwart, is de kans groot dat je leiding gaat desintegreren.) Fiberfix Heat Wrap Tape

Volledige openbaarmaking: ik heb nog nooit een van deze goederen gebruikt, maar uit wat ik heb gelezen en de getuigenissen, lijkt het erop dat ze uitstekend werk zullen leveren. Op voorwaarde dat je ze niet meer vraagt dan waarvoor ze zijn gemaakt.

3) Vervang de uitlaat

Het vervangen van de uitlaatdemper is meestal niet ingewikkeld, maar vaak kan het moeilijk werk zijn. Als ze op de pijp zijn geklemd, hebt u te maken met vuile, verroeste, misschien onbeweeglijke U-boutklemmen. Als je gelast bent, zaag je een harde metalen pijp terwijl je ineengedoken onder de auto of vrachtwagen zit. Of u kunt een haakse slijper gebruiken om zowel de buis als de klemmen te verkleinen. (Zelfs als je de klemmen kunt vinden met Liquid Wrench en veel vloeken, moet je gewoon nieuwe kopen.)

Opmerking: Haakse slijpers draaien op 11.000 tpm en snijden als een verdomde. Ik gebruik de mijne (de Makita waarmee ik verbonden ben) onder andere voor het snijden van stalen gevelbeplating/dakbedekking en steenfineer. Het vereist heel weinig onoplettendheid om in de problemen te komen tijdens het gebruik ervan. Als je nog nooit een haakse slijper hebt gebruikt, is dit misschien niet de plek om te oefenen.

Als je de oude hebt verwijderd en je nieuwe stille geluiddemper hebt geselecteerd (zoals de Walker Quiet Flow), dan wil of heb je misschien alle , of sommige van de volgende componenten nodig om alles weer in elkaar te zetten en te laten werken .

  • Uitlaat hangars. Je hebt misschien geen gloednieuwe hangars nodig, maar tenzij de oude in uitstekende staat zijn, zou ik ze vervangen. (Je hebt toch alles uit elkaar, en ze zijn net zo oud als de uitlaatdemper.)
  • Uitlaatpijp adapter. Het is mogelijk om deze te gebruiken als de uitlaatpijp en de uitlaatinlaat exact dezelfde maat hebben om laswerk te voorkomen.
  • Uitlaatdemper klemmen. Nodig om oude klemmen te vervangen. Zeker als u uw componenten niet aan elkaar wilt lassen.
  • Uitlaatpijpverlenging. May moet de uitlaatpijp verlengen zodat de hangars kunnen worden uitgelijnd.

Wanneer u de nieuwe uitlaatdemper installeert, volg dan de instructies in uw handleiding, monteer het systeem opnieuw in de omgekeerde volgorde waarin het werd verwijderd. Zorg ervoor dat u de instructies leest die bij de nieuwe uitlaatdemper zijn geleverd. (Het is meestal het beste om de uitlaat door het item in de uitlaat te laten lekken. juiste richting.) Er zijn ook veel YouTube-video’s over het vervangen van de uitlaatdemper.

Opmerking: zorg ervoor dat u uw gebruikershandleiding raadpleegt (of online gaat) om het type vervanging te vinden dat u nodig hebt. Er zijn niet alleen veel te veel opties, u moet ook omgaan met pijpdiameter, uitlaatafmetingen en compatibiliteit. Daarnaast hangar soort en klem type. Uw handleiding zou u de informatie moeten kunnen geven die u nodig hebt om weloverwogen keuzes te maken.

4) Installeer Een Uitlaatdemper

Installeer een uitlaatdemper tot het einde van uw uitlaat om het uitlaatgeluid te verminderen. Deze passen in het uiteinde van uw uitlaat waardoor de maat van de mof kleiner wordt (bijvoorbeeld: 10 cm diameter naar 5 cm diameter) en het geluid enigszins vermindert. Ze zijn eenvoudig te installeren en niet duur. Er lijken niet veel details te zijn over precieze decibelreductie. Er lijkt discussie te zijn over het prestatieverlies als gevolg van extra belasting van de rug.

Ik val in het kamp van meer tegendruk is slecht. Dit zijn dus enkele van mijn laatste alternatieven om het geluidsniveau te verlagen. Misschien wilt u een decibelmeter kopen om het geluid voor en na installatie te meten. Dit zou u een indicatie geven van hoe effectief ze zijn.

5) Geluiddicht Dat De Vloer

Deze optie lijkt misschien egoïstisch en onverschillig voor andere mensen. Maar voor het geval je er alles aan hebt gedaan om het uitlaatsysteem tot zwijgen te brengen en het legaal te laten zijn; het is misschien tijd om ervoor te zorgen dat je je muziek nog steeds kunt horen. Niemand staat immers dichter bij de geluiden.

Waarschuwing: dit spul is verslavend vanwege zijn effectiviteit. Je zou kunnen merken dat je het op het dak, kofferdekselpanelen plaatst om je reis een boost te geven.

6) Zie Een Expert

Er is duidelijk vraag naar uitlaatreparatie; anders zou Midas Muffler niet meer dan 2000 sockets hebben. Als u niet kunt achterhalen wat het geluid veroorzaakt, of als u het niet prettig vindt om onder uw auto te liggen met vuil op uw gezicht, breng hem dan naar een uitlaatdemper. Uw uitlaatsysteem professioneel laten repareren met garantie op onderdelen en arbeidsloon kan een vrij aantrekkelijke keuze zijn. Overweeg in ieder geval een offerte aan te vragen. Dan kunt u de kosten van een vakman vergelijken met Doe-Het-Zelf. En maak een weloverwogen beslissing.

Andere Dingen Om Te Overwegen

Garantie

Over het algemeen zal er de eerste jaren niet veel misgaan met een nieuw auto-uitlaatsysteem. Maar er gebeuren dingen. Kijk maar eens naar de verschillende automatische terugroepacties. Als u nog garantie op uw voertuig heeft en u denkt dat het meer geluid maakt dan zou moeten, breng het dan naar de dealer en laat het nakijken. Kan geen kwaad, en ze konden iets vinden dat kosteloos gerepareerd moest worden.

Eindnotities

Ik heb mijn auto’s vele jaren onderhouden en ben net zo goed monteur als Covid-specialist. Ik ben er echter van overtuigd dat de meeste mensen een groot deel van het auto-onderhoud zelf kunnen doen. Meestal wordt het bereikt met ongeveer evenveel gezond verstand, geduld en tijd. Samen met het instructieboekje en bier (later niet door).